سن مناسب برای شروع برنامه نویسی

 

کدگذاری همکاری را بهبود می بخشد

کودکان می توانند همراه با سن مناسب برای شروع برنامه نویسی  دیگران از هر فرهنگ ، جنسیت یا زمینه ای یاد بگیرند. کودکان با علاقه مشترک به فناوری متحد می شوند و همکاری می کنند.

 

ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد اما آموزش "برنامه نویسی" به کودکان بسیار خردسال (3-6 سال) نیز ممکن است ، بنابراین می توانید در مهد کودک نیز کدگذاری کنید.

 

ما همیشه در نظر داریم که "کدگذاری" به معنای نزدیک سن مناسب برای شروع برنامه نویسی  کردن کودک به استفاده از رایانه نیست. برنامه نویسی به کودک امکان می دهد برخی از مهارت های منطقی را که به او امکان می دهد برخی مشکلات زندگی روزمره خود را به راحتی حل کند ، ایجاد کند.


مدرسه دولتی ، همچنین مهد کودک ، این فعالیت ها را ارتقا می دهد.

این فعالیتها بیشتر فعالیتهای بازیگوشی هستند ، سن مناسب برای شروع برنامه نویسی  که شامل استفاده از فناوری دیجیتال نیستند اما رشد مهارتهای استدلال حتی در کودکان بسیار خردسال را تشویق می کنند.

 

Cubetto: ربات آموزشی است که به کودکان کدنویسی می آموزد

Cubetto یک ربات آموزشی ساخته شده از چوب است که به لطف رویکرد "لمسی" ، بدون صفحه ، به کودک منطق برنامه نویسی را آموزش می دهد.

این یک بازی برای کودکان پیش دبستانی (3 سال به بالا) است و از 4 نوع کاشی رنگی تشکیل شده است: هر رنگ مربوط به یک عملکرد است. ایرانیان سایبر  هدف این است که به Cubetto کمک کنیم تا در فضا حرکت کند سن مناسب برای شروع برنامه نویسی  (انتزاع ، جهت گیری ، جانبی سازی).

 

کودک تصمیم می گیرد راهی را برای Cubetto طی کند و با قطعات رنگی برنامه ای می سازد. بازی در فضا حرکت می کند و کودک می تواند از این طریق اعتبار برنامه را بررسی کند.

 

از تجربیات کسانی که آن را امتحان کرده اند ، به نظر می رسد که در ابتدا کودکان بلافاصله از پتانسیل این اسباب بازی اطلاع ندارند. آنها عاشق بازی با کاشی های رنگی و آزمایش هستند. اما در عرض چند ساعت ، آنها به لطف منطق واقعی برنامه نویسی ، از حرکت Cubetto لذت خواهند برد.

 

 

در سال 2021 ، دیگر نمی توان برنامه نویسی و برنامه نویسی برای کودکان را از آموزش دبستان و متوسطه دور نگه داشت. توسعه کودکان و جوانان از مهمترین سن مناسب برای شروع برنامه نویسی   سیستم عامل ها و برنامه های کدگذاری نیز عبور می کند. در این مقاله رایج ترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان و بسترهایی برای آموزش کدنویسی به کودکان را کشف خواهیم کرد. همه در حالی که سرگرم می شود. Scratch ، App Inventor و Alice فقط برخی از زبان های برنامه نویسی برای شروع این مسیر هستند که دوست داریم همراه با موضوعات STEM و برنامه نویسی در مدرسه معرفی شوند.

توانایی کودکان در توانایی یادگیری سریع مفاهیم جدید شناخته شده است و تصادفی نیست که آنها از سنین پایین به جذب زبانهای خارجی وادار می شوند. یک روند مشابه مربوط به زبان های سن مناسب برای شروع برنامه نویسی   برنامه نویسی برای کودکان و جوانان است ، با چندین مزیت برای رشد و نمو.

Comments

Popular posts from this blog

ریاضی در برنامه نویسی

ایده های پولساز برای نوجوانان

آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان در شیراز