برنامه نویسی کودکان

 

در مرحله دوم ، یادگیری با انجام 7 رایانه از آنجایی که کودک اعتماد به نفس او را افزایش می دهد و توانایی رهبری او را از طریق کنترل  کامپیوتر افزایش می دهد  برنامه نویسی کودکان ، از مزایای رایانه برخوردار است. از جمله مواردی که اعتماد به نفس کودک را بالا می برد ، دانش و ی در علوم و فنون مختلف است که باعث می شود او نسبت به دوستان خود برتر و متمایز باشد و توانایی انجام کارهایی را که کودکان دیگر نمی توانند انجام دهند ، داشته باشد. 


تحقیقات انجام شده در (MIT) نشان داده است کودکی که از اعتماد به نفس کمی رنج می برد ، یک کامپیوتر می تواند به او احساس موفقیت و احساس مثبت دهد. این احساسی که فرد هنگام رسیدن به هدفی که سعی در رسیدن به آن دارد احساس می کند. همچنین ، احساس کنترل و به عهده گرفتن نقش یک رهبر برنامه نویسی کودکان ، یعنی داشتن یک نقش تعاملی مثبت ، نه یک نقش منفی و وابسته ، احساس برتری و تمایز را برای او فراهم می کند ، و استفاده از بازی های رایانه ای آموزشی به کودکان کمک می کند خود اعتماد به نفس و عزت نفس ، زیرا این بازی ها به هر کودک امکان می دهد تجربه ای را که تجربه می کند کنترل کند ، رشد خود را در آن به طور متوسط ​​برنامه نویسی کودکان انجام دهد و سطح چالشی را که برای او راحت است انتخاب کند


 8- رایانه از طریق سرگرمی به ایجاد فضای یادگیری کمک می کند ، زیرا رایانه به تشویق یادگیری مستقل کمک می کند و با استفاده و تقویت بافت سلول مغز ایرانیان سایبر  مهارت تفکر خلاق را افزایش می دهد. محقق آنجلا تایید می کند ، می گوید: (مهم است که به یاد داشته باشید که کامپیوتر بازی ها همه بد نیستند  برنامه نویسی کودکان ، زیرا بسیاری از بازی های آموزشی به کودک امکان می دهد مهارت های زیادی را ایجاد و تمرین کند. او می تواند چیزهای زیادی را به او بیاموزد ، مثلاً حروف ، اعداد ، اشکال ، رنگ ها ، ریتم و همچنین وقتی کودک وارد مدرسه می شود می تواند از بازی ها برای دروس مدرسه استفاده کند. بازی های خوب به کودک این فرصت را می دهند تا مهارت حل مسئله و منطق را تمرین کند؟ 


از آنجا که این بازی ها مهارت های حرکتی خوب کودک و همچنین مهارت های هماهنگی را افزایش می دهد و علاقه به فناوری های اطلاعاتی را افزایش می دهد. چه زمانی کودک قادر به یادگیری کامپیوتر است؟ اما شما می خواهید اکنون بدانید که چه زمانی کودک قادر به یادگیری مهارت های رایانه ای است؟ کودک برنامه نویسی کودکان  از سه سالگی می تواند استفاده مفید از رایانه را شروع کند ، اگرچه در ابتدا تا زمانی که استقلال پیدا کند به نظارت شدید و کمک به بزرگسالان نیاز دارد. در جایی که کودک سه و چهار ساله می تواند کامپیوتر را باز کند ، ماوس را حرکت دهد ،


 از فلاپی دیسک و CD استفاده کند ، به حروف صفحه کلید دسترسی داشته باشد و از دستورالعمل های آسان و ساده روی صفحه مانند موارد بعدی استفاده کند. ، خوب و ترک کنید ، و این به او کمک می کند تا در یادگیری خواندن پیشرفت کند و میل و اشتیاق خود را به تعداد بیشتری از برنامه نویسی کودکان  آنها افزایش دهد. اما همیشه به یاد داشته باشید که حتماً حتماً خودتان یک دوره رانندگی کامپیوتر می گذرانید تا در آموزش کودک تجربه بیشتری داشته باشید و باید به او توضیح دهید که چون وقت برای بازی وجود دارد ، برنامه نویسی کودکان باید برای یادگیری هم وقت داشته باشید.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

ریاضی در برنامه نویسی

ایده های پولساز برای نوجوانان

آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان در شیراز